My Cat!

My Cat!

söndag 19 augusti 2012

Falska Rykte

Vilken stämning det har varit på jobb alltså. Kan knappt tro att det är sant. Så kallade vuxna människor som sprider falska rykte. Hur gamla är ni? Och att inte tala om er som lyssnar och tror på det också.

Men innan man anklagar någon, brukar man inte samla bevis först? Kolla så att allt stämmer innan man öppnar sin mun? Jo vänta nu....
Personen som satt i bussen med sin sambo va mörkhårig och pratar om sin kollega. Alltså snackar bakom hennes rygg, fast alla uppgifter som sades är sanna och stämmer. Låter inte som skitsnack direkt.
MEN HUR OCH PÅ VILKET SÄTT ÄR JAG MÖRKHÅRIG???
Bad henne återkomma med uppgifter så som vilken buss personen tog och vilken tid men har varit tyst som musen. Har inte sagt ett ljud. Alltså har hon inget att komma med.

ALLTSÅ E DE BARA JAG SOM TYCKER DET LÅTER SOM MIG OCH MIN SAMBO?
Jag e så mörkhårig som jag kan bli, aldrig varit så här ljus som jag e nu. Och varför i hela mitt liv skulle jag prata om min kollega med min sambo? Vem bryr sig vad hon gör med sitt liv och med vem? Jag, vi har nog med problem att lösa själva.
Nä men de e klart, allt handlar om henne. Vad tänker jag med. Dum jag e. Förlåt, det va dumt av mig att tro att jag har ett eget liv. Ber så hemskt mycket om ursäkt.
FÖR TUSAN, TA HAND OM DITT EGET LIV OCH LÄMNA MIG UTANFÖR HÄDANEFTER.

Man måste ha allvarliga problem när man gör en sån här grej. Tror inte man mår så bra själv eller så e man bara så avundsjuk man kan bli. Att man måste hitta på något för att kasta smuts.
Eller vad tror ni?

Och att ingen säger ifrån eller att man accepterar det som sker på sin arbetsplats är ju inte klokt.
Konflikträdd? Rädd att bli indragen? Ta hand om sina kollegor, vad är det?

Frågan e bara vem och vart man vänder sig?
Mår inte så himla bra av att gå dit ska jag säga. Magen kör rundor som tusan. Huvudvärk ska vi inte tala om.

Det som knäcker mig är hur man kan göra så här mot en annan människa. Vill de bli behandlade så här? Fick också höra att: jag är inte typen som e ärlig. Vad e jag för typ då? Du som känner mig så väl.
Och att andra som får höra hennes historia kan anklaga mig lika mycket fast de inte har pratat med mig utan dömer mig direkt.
Blir riktigt ledsen om jag ska vara seriös.

Har bara måndag kvar sen har jag semester... sen så vet jag ej om jag vill fortsätta jobba i den miljön, om de skulle ringa in mig. På så viss så förstår jag att dem inte har någon att ringa in eller folk som stannar.

Kommer hända saker. Tar inte mer skit nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar