My Cat!

My Cat!

tisdag 21 augusti 2012

Rädsla

Sen jag va yngre när man kom fram till att jag skulle ha tandställning och fick dra ut tänder har satt sina spår.
De gav mig inte tillräckligt med bedövning och va inte snälla alls.
Fick en akut tid för min ena tand dela sig, en bit gick av eller om jag bet av en bit, jag minns inte. Men den här tandläkaren jag fick då, en äldre sur en. Kommer inte ihåg hur det gick mer än att han va konstant sur och sa inte så mycket.
Detta har verkligen satt sina spår i mitt huvud.
Sen när man blev runt 19 år har jag för mig att de ändra gränsen för gratis tandvård till 18 år. Då gick jag bara i akuta fall. Gick inte dit frivilligt.
Men jag trodde det skulle släppa i och med att jag fick tandställning och va där rätt ofta men icke. Då ändra de bara tråden, drog åt lite och blev öm i hela käken och tänderna. Hellre det än att dra ut eller laga tänder. Och de säger inte lite.

Så innan sommaren kom en deal via groupon.se en undersökning med putsning och ta bort tandsten. Så jag köpte den.
Va där i Maj i år och berätta om min rädsla för tandläkaren och de förstod. Va inte så trevligt kan jag säga då jag hade mycket tandsten men han gjorde det så det inte blev så hemskt för mig och satte igång musik och prata med mig hela tiden. Men självklart kändes det inte så härligt men tog det värsta iaf.

Idag va jag mega nervös. Körde runt i magen.
Det va sköterskan som gjorde det mesta idag. Va inte lika hemskt som förra gången men nu e allt borta :-D
Sen kom tandläkaren och titta lite och sa att min visdomstand måste han dra ut. Karies angrepp som på andra sidan. Mindre kul.
Han erbjöd sig att dra den idag och jag trodd jag skulle skita på mig.
Men sa att vi tar det en annan dag och jag lugna ner mig igen. Fy tusan. Gud va rädd jag blev där.

Vi prata lite och han garantera mig att det inte kommer göra ont och kanske kan ta ut den på mindre än en minut. Låter för bra för att vara sant eller hur?
Ska dit den 4 september iaf. Ska nog ha någon med mig känns det som.

Fick iaf mycket beröm och han va djupt imponerad att jag har kommit nu vid två tillfällen och tagit det här steget.
Känns skönt :-) 

1 kommentar:

  1. När jag drog ut min senaste visdomstand kändes det inte ett dugg! bara en "knak" sen var det klart =) Är inte heller så förtjust i tannamagaren=s

    SvaraRadera