My Cat!

My Cat!

tisdag 18 februari 2014

Renovering

Jahap, jag har smält det som har hänt och siktar framåt och koncentrerar mig på mig själv men även det är svårt. Så jag tar en dag i taget och försöker göra det bästa av den. 

För att kunna flytta till mindre lägenhet så måste jag renovera min lägenhet där mina djur har förstört och mitt ex slagit näven i två dörrar. Men kass ekonomi så är det inte så lätt att få tag på grejer. Jag efterlyser på sidor på fejjan och har gjort en egen sida och bjudit in alla mina vänner som jag hoppas kan bidra med något som tips/råd el har något stående i källaren eller känner nån annan som kanske har något som jag kan använda =)

Började med hallen då den är värst. Har spacklat, slipat i omgångar och idag gjordes det sista. Dammsugat och tvättat golven ett par gånger. Skydda ju aldrig golvet men man lär sig hela tiden. Så nu ska det bara klistras dit sågspån och måla vitt. Listorna får jag inte glömma, dem försöker jag slipa till lita och hitta rätt färg med soja/kaffe o vatten o målar. Sen om det blir bra vet jag inte än. Har provat lite men får se när vi är helt färdiga. 

Vilket rum jag tar härnäst borde vara vardagsrummet men här är också mest saker. Så får se hur jag gör. Borde börja packa ner sånt jag inte använder också. 

Har tittat på en lägenhet där en väninna bor och ska flytta till en gård. Det är en 2a på 57 kvm och kostar drygt 4300 kr. Tredje våningen och har stor toalett så jag kan använda min tvättmaskin, stort sovrum och vardagsrummet är också ok men inte köket. Liten matplats och kyl/frys står mitt i köket där dem satt upp vägg runt där finns spisen/vasken. Och dö gamla garderober. Så standarden här där jag bor nu är mycket bättre kan jag säga. 

Ska titta på en 1a också här på området längre bort hos samma hyresvärd på 42 kvm kostar omkring 3800 kr med trädgård och sovalkov. Förhoppningsvis på torsdag. Men dem båda lämnar sina lägenheter till 1 April och tror inte jag hittar nån som kan ta denna tills dess eller ens bli färdig här. Mycket att packa och gå igenom. Hela källaren är full till bredden. Lika stort som ett vardagsrum. 

So wish me luck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar