My Cat!

My Cat!

onsdag 5 mars 2014

Analyserar mig själv

Är det inte lägenheten som behöver göras vid....
Är det inte min jobb-situation som jag kämpar med...
Så är det ekonomin.

Fick papper från a-kassan igår att från och med 28 dec 2013 så har jag inga deltidsdagar kvar och skulle jag så mycket som jobba 1h i veckan så får jag ingen ersättning alls den veckan. Utan jag måste vara helt utan jobb för att få pengar.

Plus att F-kassan fått reda på att Hanna flyttat fast det är länge sedan så jag får inget bostadsbidrag heller för då ska dem räkna på växelvisboende. Men saken är den att jag sa till dem när jag ringde dit och skulle söka att hon har flyttat till sin pappa.

Så det jag har fått än så länge är min lilla lön på 3 dagar i jan månad. Skit kul.


Satt precis och tittade på Grey´s Anatomy, Aprils bröllop och allt annat är kaos på sjukhuset. Just så känner jag mig just nu med allting jag har runt omkring mig. Fullständig kaos. Vet varken ut eller in. Inget är stabilt nånstans.
Och nu i dagens avsnitt så visade det sig att April och Avery (eller hur de nu stavas) är gifta. Så det va ju alltid något som va ok om jag ska jämföra med mig själv.

Så jag började tänka på mig själv och mina situationer:
Vart ska jag börja?
Vilken ordning?
Hur ska jag lösa dem?

Men för att göra allt detta måste jag ju själv må bra men det är ju inte läge för att repa sig själv och försöka må bra när det är kaos och mitt liv står på spel.

Så mitt råd till mig själv just nu är:
Sov på saken.
Eller nä, då lär jag bara tänka på detta innan jag ska lägga mig och så kommer jag inte kunna somna för det. I know my self liksom.

Med andra ord: att analyser mig själv o min sits är något jag inte gjort förut så hur kom då tanken i mitt huvud? Bra fråga. Tack vare Grey´s Anatomy skulle jag vilja säga. Organisera och tänk klart. Lätt? Nej, men en dag i taget och försök komma på en lösning på något varje dag. Tröstar mig själv lite grann iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar