My Cat!

My Cat!

söndag 16 mars 2014

Projekt Hallen - Idiotförklarad

Har ett projekt i hallen att göra vid där, tapeterna o listorna. 
Har haft några katter som har revet på tapeterna lite varstans och när jag hade hund som inte trivdes o gillade inte att vara hemma själv så börja hon riva tapet med klorna och kom så djupt in som till gipset och gnagat på listorna =( Så det ska åtgärdas nu. 

Vi spacklade där som behövdes och slipade till det så det blev fint och eftersom det är struktur tapet så trodde vi att det skulle hjälpa med att klistra upp sågspån och måla över det MEN det blev ju inte som vi hade tänkt =( Sen har det stått stilla. 

Jag jobbade för några helger sedan och då sa mitt ex (som fortf bor kvar) att han skulle fixa det. Jag var knappt hemma den helgen då jag jobba i Ängelholm så sov i Hbg för att komma i tid. Men här hände ingenting. Tror han drack istället. 

Men så nu i helgen (igår) så bestämde jag och min yngsta lillebror att nu får saker och ting börja hända. Så vi började riva ner till tapeten bakom in mot vardagsrummet. Det gick bra. Sen så tog jag andra sidan och började ovanför toalettdörren där tapet har lyft sig från väggen och det va rätt mycket. Kom nog in på den första tapeten som suttit där när det byggdes (tror jag). Fick nog loss 3 lager tapet o ev färg. 
Det gick bra tills jag kom till sidan mot ytterdörren, där kom jag in på betongen =( Not so good but what to do liksom? Finns ju inte så mycket jag kan göra. Får spackla oavsett. 

Min brorsa fortsatte på väggen där hatthyllan suttit. Där satt det som tusan och även om han försökte ta strukturtapen så följde fler lager med vilket jag tror inte hade gått att undvika. Gamla hus, gamla tapeter som har suttit vet inte hur länge. Men iaf, han råka komma in på spånskivan =( Jag menar, hur lätt är det att gå emellan till tapeten bakom? Sen vid dörren in till tösens rum gick det över i gipsskivor. Där kom det fram 4 hål i väggen. Dåligt gjort av dem som fixat där innan. Så vi sluta riva. (Blev hungriga och gjorde mat). 

                      Här ser ni ytterdörren o betongen på höger sida...
                                            Badrumsdörren halva sidan reven. 
 In mot vardagsrummet tapeten bakom strukturtapeten gick bra här.
 Hålen vi fann på väggen där hatthyllan suttit, detta är bredvid    sovrumsdörren. På gipsskiva.
                               Samma vägg ett rejält håll längre ner på väggen...
Bilden ovanför badrumsdörren ser ni skarven där tapeterna har lyfts/släppt från väggen. 
Bilden nedanför är väggen där hatthyllan ska sitta och där vi kom in på spånskivan =(

Jag blev osäker på vad som skulle göras härnäst så jag ringde exet. Han sa: - Skicka bilder så jag får se. Vilket jag gjorde sen ringde han upp.... 

- Ni är fan dumma i huvet.
- Du får väl för fan tänka Marie.
- Planera saker och ting.
- Ta hjälp av nån som kan.
- Ni kan fan ingenting. 

Plus lite till fick jag höra i örat. Jag blev så totalt idiotförklarad så det finns inte. Han skulle ringa nån och fråga om det gick att rädda. Så ett par minuter senare ringde han igen och sa att det va helt omöjligt. Får riva allt och börja om från början, sätta nya skivor osv.. Enligt hans kontakt som varit i branschen i 40 år. Jag kommer bli betalningsskyldig till hyresvärden bla bla bla. 


Jag fattar inte hur man ens kan säga såna saker till en annan människa som man sägs älska och betyder allt för en. Det begriper inte jag. Är jag verkligen så dum i huvet som han säger? 
Ja jag tar åt mig, iaf när man pratar på det viset som han gjorde. Kom inte med nån lösning alls utan skulle bara trycka ner mig och min bror. 

Vad säger ni?
Vad hade ni gjort om ni hade kommit in på spånskivan?
Finns det något att göra som underlättar och så billigt som möjligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar