My Cat!

My Cat!

onsdag 19 mars 2014

Sjuk el Allergi

Det tog sin tid att komma över samtalet med mitt ex i lördags. Förstår inte alls hur man kan tala till en annan människa på det viset. Det förekommer inte i min värld iaf och absolut inte att dra in min lillebror och mer el mindre kalla honom "handikappad/CP-skadad" när han är fan så mycket smartare på andra saker som han själv är helt iq-befriad på. Drar man in min familj så har jag inte mycket till övers.

Jag är inne på min ägglossnings-fas och har hamnat i en depression-svacka. Disken står, damm överallt, borde byta sängkläder men orkar inte utan gör bara det absolut nödvändigaste: äter, ger djuren mat, toa o mina piller/nässpray. Inget onödigt med andra ord. 

Idag blev jag väckt 9.30 av Daniel vars pojke hade feber imorse och frågade om jag kunde ta honom om de skulle ringa. Jag sa ja!
Sov vidare och katten välte ner något men till slut så tvinga jag mig själv att gå upp, slängde i mig en macka, toa och cyklade iväg för att gå ut med vovven Ame. Naww han blev så glad så glad så. För att vara mig så gick jag ganska sakta idag. 
Kommer hem och värmer min soppa/gryta jag gjorde igår och Linda (Daniels fru) ringer och ber mig hämta hennes lille pojke som har fått feber igen. Slänger i mig maten men stressar inte för det kan jag inte. Då slår luftvägarna av och det blir bara jobbigt o panik. 
Hämtar killen och går en runda innan vi går hem för att hoppas på att han somnar om igen. Men icke, han är vaken hehe. Efter några klipp på youtube om katter/hundar så somnar han i mitt knä. Lägger honom i sin säng och pekar på stora sängen bredvid, jag lägger mig och tittar på honom tills jag ser att han blundar och blundar själv. Somnar till, helt slut i kropp o knopp. 
Vet ej hur länge vi sov men det va dags att röra på sig. Lillkillen låg och tittade och såg på mig och reste sig upp. Får ett sms av Linda om jag kan gå och hämta mellersta killen, visst, absolut kan jag väl göra. Så vi tar på oss, full mundering för lillen i vagnen igen och går ut. Hemma igen så sätter jag på en film via datorn åt dem. Efter en stund kommer deras Linda hem. Blir bjuden på middag som jag tacksamt tar emot och cyklar hem när de ska börja lägga barnen. Hemma till 20 och börjar gäspa.

Känt mig hängig hela dagen och varit lugn/sansad på ett konstigt sätt som jag inte brukar vara. Hade jag varit hemma hade jag lagt mig igen för kände mig så trött. Men nu fick jag annat att göra. Antingen så börjar jag bli dålig eller så är det allergin som yr runt i luften. 

Men men, jag lever iaf =) Trots alla mina problem som jag inte vet vart jag ska börja nånstans. Betalade 3 räkningar till så nu är där mindre än 20 kr kvar på mitt konto, mindre kul men vad ska jag göra? Exet säger sig ha skickat pengar men verkar inte så. En siffra fel så är det nån annan som fått dem. Varför slänger man kvitton som är viktiga? Antingen så skrev han fel siffra el så gjorde banken det. Utan kvitto fanns inga bevis. 

Så, nu kallar sängen el rättare sagt skriker efter mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar