My Cat!

My Cat!

fredag 25 april 2014

Killar = Rinner ut i sanden

Det händer mig allt för ofta att man träffar på en kille nånstans på nätet och man börjar prata och det flyter på. Man pratar om allt mellan himmel och jord och det känns bra dessutom. 

Så går det några dagar och sen så blir det bara tyst! Why liksom?
Man ser att dem har läst ens medd men inget svar. Hallå!

Är det så svårt att säga: 
-Nä alltså, du är inte min typ eller jag är inte intresserad!
Då kan man skippa väntan och bara gå vidare. Inget mer med det. Tycker det är så respektlöst att skita i att svara en. 


Började prata med en kille för några dagar sedan och han ser söt och gullig ut. Är 27 år, inga barn men vill ha i framtiden, haft 3 förhållanden som jag, varit mög alla tre/den ena värre än den andre, jobbar natt, bor i Hbg och är intresserad av mig.
Han har skrivit så söta och gulliga saker som han tycker om mig, hur han ser på mig osv. Trots allt skit man har i bagaget så säger han.
-Du kan prata om allt med mig bara så du vet.
-Jag ska ingenstans.
-Dig vill jag absolut inte missa.
-Kommer vilja träffa dig fler än en gång ska du veta.
Men saken är den att vi har inte träffats än. I och med att han jobbar natt så sover han till 15-16 tiden. Och igår hörde han nästan inte av sig alls, bara nått sms om att hans kompis kom dit och väckte honom sen inget mer. Fick meddelande på en sajt att han bad om ursäkt för mycket jobb häromkvällen.
Igårkväll skrev han förlåt igen för att han vart upptagen. Så då tänkte jag "om jag är tyst så borde han väl fatta att han ska skriva och kolla läget" men inget alls. Klockan tickar och blir senare och senare. När jag är på väg hem från en väninna så ringer jag upp honom. 

Han svarar. Pratar lite löst och ber om ursäkt för att han inte hört av sig, kom nyss hem, varit hos mamma o käket osv. Och jag bara... ja ja, bla bla bla.. Äter hos mamma, så bortskämd att han inte kan laga mat själv. Okej, upp till honom liksom.
Frågar honom varför han inte hört av sig och säger att ja men jag har ju också ett liv. Okej, absolut, fine. Men om du har så mycket annat omkring då har du ju ej tid för att träffa tjej, jodå men det har bara kommit lite emellan. Ja ja.. och blir tyst i luren. Sen säger han, ja jag vet inte vad jag ska säga. Inte jag heller säger jag och blir tyst igen och säger sen.. ja men ha en bra natt på jobb då så hörs vi. Han säger hejdå med och lägger på luren. 

Vart tog intresset vägen?
Han som så gärna ville träffa mig... 
Jag funderade som fasen på detta resten av vägen hem. Så skrev jag ett sms åt honom där jag tog upp om allt underbart han skrivit, nyfiken på att träffa honom osv. Att är hans intresse så starkt som han säger så ser man väl till att träffas o tar reda på om det som finns i luften finns på riktigt med, eller? Vad väntar han på liksom. Sen avsluta jag med, men jag gör så att när du känner för att höra av dig så finns jag här. Men, vänta ej för länge. 

Kan det bli mer tydligt?
Är det jag som är jobbig nu eller?
För krävande?
Ja jag lär väl märka om jag får något svar nån dag eller inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar