My Cat!

My Cat!

onsdag 9 april 2014

Mansförkylning = Dödssjuk

För snart en vecka sedan så var jag ute och festa loss och det rejält. Var ju inte meningen men blir så när det är så pass länge sedan att man har noll koll på sig själv och sina begränsningar. 
Jag pussade en kompis, drack ur en grannes glas som han lämnade kvar och hångla med en annan. Detta är på fredagen.

På lördag sticker jag och väninnan till Malmö för att komma hemifrån och roadtrip by buss/tåg. Messar exet att vi ev ska ner och han ville jätte gärna träffa oss. Min tanke var att ta tillbaka min nyckel som han inte har nytta av där nere. Men av flera samtal så märkte jag att han var inte nykter/drogfri så jag var inte alls glad över att träffa honom men vi sveptes med. Han hade inga nycklar på sig heller =( Vilket han sa iaf men de tror jag nog. Vem går ut utan nycklar liksom?

På kvällen där börjar jag frysa. Riktigt in i benmärgen.
På natten mellan lör och sön så börjar halsen strula, ont att svälja.
På morgonen/förmiddagen går jag upp, dricker och skriver en status på fejjan och äter lite. Sen tänkte jag sova igen och då börjar frossan.. Åh jag bara:- Nääääää!

Så jo, feber gå G big time. 
För att fatta mig kort så har jag aldrig mått så dåligt som jag gjorde denna omgången och när jag jämför med en mansförkylningen = dödssjuk så hajar jag. Jag har haft sån frossa så ingenting hjälper/febertoppen va rinnande och het och jag kunde ej äta under den här perioden. Först när febertoppen lagt sig började magen kurra. Så då fick jag passa på att äta.
Så söndag/måndag låg jag bara och var helt borta och ensam. Ingen som kunde hjälpa mig. Mamma handla nyponsoppa åt mig iaf så lite hjälp fick jag. Så jag åt mer el mindre flytande ett par dagar. Under tiden så hade halsen lugnat sig och ringde måndag kväll till 1177 för jag hade börjat få ont i mina leder i knäna och huvudvärk. Sköterskan jag fick prata med gissade på att det va influensan och inget att göra åt utan kroppen läker själv. 

Men på tisdagen så kände jag att det blev 10 gg värre i halsen, kunde knappt prata, svälja och gjorde skit ont. Kollade i speglen med ficklampa, alldeles röd/vita belägningar och golfboll på vänster sida. Inget snack om saken. Ringer vårdcentralen och får en tid 45 min senare. Snabba puckar. Hon bad mig även ta en temp. 
Jag hade 38 grader feber och kände mig ändå piggare nästan frisk så då började jag undra hur hög feber jag haft sön/mån. Närmre 40 grader kanske. Men iaf, kom till läkaren (karl) och titta mig i halsen och sa:- Det va inte vackert! Tog ett halsprov fast jag visste till 100 % att det var halsfluss. 
Mycket riktigt =( Fick penicillin.

Handla på vägen hem, nyponsoppa hehe. Så flytande ett par dagar och det enda som var positivt va att jag tänkte "går nog ner några kilon på detta =)". 

1. Fryser på kvällen (lör)
2. Halsen på natten
3. Frossa på morgon/förmiddagen (sön)
4. Febertopp och svettas som en gris (kläder på mig så jag fick ur en del av bakterierna) 
5. Passade på att äta när febertoppen lagt sig och innan frossan kom igen.
6. Börjar lederna göra ont hur jag än ligger (mån)
7. Frossan/febertoppen går som en berg o dalbana (sön-tors)
8. Hemska huvudvärken som inga piller biter på (mån)
9. Febern minskar och vårdcentralen, börjar penicillin direkt på apoteket (tis)
10. Febern minskar mer o mer och blir mig själv sakta sakta (ons)
11. Febern borta och kan äta lite mer än två gånger dagen (tors)

Så när jag som tjej säger att nu vet jag hur ni killar känner er bara ni har en förkylningen, Jag Tror Er!!! 
Så dåligt som jag har mått i min ensamhet utan nån som visar omtanke, tar hand om och kärlek önskar jag ingen på jorden hur nära vänner man är eller ens värsta fiende. Så efter denna rundan men många SÅ haha nä men skämt åsido så är jag tacksam för att jag är bättre/frisk och en dag kvar på min penicillin kur :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar