My Cat!

My Cat!

fredag 18 maj 2012

Full rulle/Utskälld

I måndags va man på ett pass "Power" på Actic och det va övningar med en skivstång med vikter på. Ett enkelt men tufft pass, 30 min. Marika körde ett "spinningpass" före också så hon va helt slut. Under tiden gick jag på löpbandet i ca 25 min. 


I tisdags så blev jag väckt av grannen som ringde lite innan 9. Undra om jag skulle med ut och gå en runda med henne och Chanel. Så det gjorde vi, va ute ca 40 min.
Sen tog jag in katterna i transportburen och gick in till byn för att klippa klorna hos Madde hos Celines djurfoderbutik. 50 kr katten är inget farligt. Sen hem igen.
Därefter blev det en cykeltur till banken i byn, sätta in pengar och hem igen. 
In och hämta Chanel och gick en liten runda innan vi gick upp till mig. Fixa lite vid datorn med mera. 
Sedan vid 17 va det dags för Chanels långrunda. Marika och Marianne hängde också på. När vi kom till Sibylla va det dags för vatten, det gillades. Sen gick vi vidare och hemåt. Va ute ca 1 timme om inte mer. 
Bjöd upp Marita på te så vi satt och snacka lite skit som vanligt haha. 
Vilken dag, många promenader. Härligt. 


Jobba i onsdags på OJ, hjälpte Lennart med lite allt möjligt. Börja med att göra rotmos. 


Igår va alla lediga. Började grått och regnigt så vi la oss i soffan och titta på en film som varade lite mer 2½ timme. Den va bra. Sen va solen framme men det blåste som tusan. Handla på Oj till kvällens middag, köttfärslimpa med potatis, sås och lingon. Blev gott. Sen slappe i soffan.


Idag jobba man men efter ett par timmar börja min mage. Fick såna häftiga och kraftiga smärtor. De va ett tag sedan sist. Tog två tabletter men de hjälpte inte så värst mycket. Kämpa några timmar till men det gick till slut inte. Ringde vårdcentralen och de va bara att komma. De vet ju sedan tidigare vad det handlar om. Får såna kraftiga menssmärtor ibland så jag knappt kan stå upp. Fick några tabletter som jag skulle ta hemma, fick inte jobba när jag tog dem. Hem och la mig och sov lite mer än 3 timmar tills tösen väckte mig och sa att jag skulle ringa jobb. Fick prata med Emelie och de hade pratat med Lennart och satt in en annan imorgon då de inte visste hur det låg till med mig. Det gjorde inget. Kommer nog vara rätt öm i magen imorgon med och stress på det = not good. Och jag tänkte mig inte för när jag berätta att jag skulle iväg, blev till fel person utan jag skulle tagit det med tjejen jag jobbar med. MEN det är inte det första man tänker på när man har så ont någonstans. Men men, alla gör vi misstag, eller? Detta kunde jag ju inte förutspå, kroppen som talar. 
Sen blev man nästan utskäld imorse för att radion va på för hög volym. Men jag hann inte reagerar utan sa bara att klart vi sänker. Men jag skulle sagt, herregud det är väl bara till att skruva ner och här e ju fler i köket än jag, eller? Det e ju svårt att gå och skruva på en knapp, klart det är. Vi tar Marie som vi kan trycka ner och köra med så henne skäller vi på. Blir så less när de ska hacka på en. Sen så fick jag höra att jag ska ta reda på mer info själv fast jag inte vet vem som har hand om vad. Jag vet inte allt herregud. I den situationen kunde personen sagt att Marie, det är killen där borta som har hand om det, ska finnas där och där. Återigen så hackar vi på Marie. Men sa tack iaf att jag fick reda på vem det är som har hand om den avdelningen. Sen stod jag bara och vänta på att fler skulle börja hacka/skälla på mig. Så jäkla onödigt. Fan heller att jag kommer ta mer skit, the bitch is growing. Snart är Marie inte tyst mer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar