My Cat!

My Cat!

lördag 5 maj 2012

Ingen träningsvärk, why????

Ja det va ett tag sedan jag skrev något.. tänkt på det några gånger men inte blivit av, annat som kommit i vägen. Kan bli så ibland.


Jag mår toppen för övrigt, blir bara lite trött emellanåt pga pollenallergi men det är inget att hänga i julgranen direkt. 


Började träna för 2 veckor sedan, 2 kvar. Men efter jag körde step så har mina knä börjat strula mer. Efter ett par dagar körde jag mitt gympass och det gjorde inte saken bättre =( Trodde det skulle hjälpa att börja träna men inte än så länge. Sen så simma jag 20 längder i onsdags, gick bra men fick ont i ländryggen, spänner mig tydligen och ska simma på annat sätt men kommer bli svårt att vänja sig vid det. Och igår körde jag ett nytt gympass och träffa även min instruktör en kort stund och snacka lite om hur jag ska göra. Ska undvika pass där det är mycket hopp och stöttar för mina knä. Men jag kände att jag hade en annan sorts energi efter simningen och försökte att ta ut mig så mycket som möjligt. Nu i efterhand har jag fått ont i mina knä, som jag misstänkte och hade på känn, och sätta sig på huk eller böja sig ner och ta upp något gör ont. 
Så jag får ta och höra med läkare vad det är och se om där e något att göra åt det. För det är inget jag vill lära mig att leva med. Känner ju som att jag är 90 årig tant. Hur ska det då gå om vi ska skaffa barn ihop jag och Joke, blir mer kilon att bära på om jag inte lyckas gå ner mer. 


Och en annan sak, jag får inte träningsvärk. Why why why?????
Fick höra att jag inte tar ut mig ordentligt och pressar mig men det kände jag att jag gjorde igår, mer än förut. Men känner inget mer än i knäna men det är ju inte träningsvärk, eller det kanske det är. Därför jag har ont????
Ett mysterium...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar