My Cat!

My Cat!

söndag 15 juli 2012

Firar 2 år

I fredags gick det bra på jobb, tog de lugnt och gjorde några rätter så jag hade att packa efter middag.
När jag står och laddar i vår kyldisk ute i butiken kommer en kollega, Emmelie, fram och frågar mig om jag har mycket att göra. Jag blev helt chockad för det händer typ ALDRIG. Jo sa jag, jag har en del att göra. Jag kan packa och prisa, sa hon. Det va himla snällt. För i slutet så va jag färdig 15.55 och hade jag gjort allt själv just i fredags hade jag inte varit färdig då kan jag säga. Hade blivit övertid som alltid.
Tack Emmelie för hjälpen =) Betydde mycket för mig!
Inte många som frågar men jag blev sketa glad...


Efter jobb cykla jag till systemet och köpte alkoholfri skumpa. Kom jag även på att jag glömt köpa sommarkortet till Joke så tillbaka till jobb. Sen blev det Lidl där det inhandlades lite stuff. 
Hem och tog hand om posten, fixa och dona lite. Joke vakna till liv och vi gjorde vid oss. Kom sent iväg, 20.25 tog vi bussen mot Hbg. 
Checka in på Hotell Scandic Nord och iväg igen. 
Gick in på Hbg´s Steakhouse och åt middag, en sen middag men vad gör det när man firar hehe.
Joke tog biffstek som han åt upp innan jag ens va halvfärdig. Jag beställde fläskfile medaljonger och ett glas rött till. Mycket gott.
Tog en promenad i norra hamnen och ut mot gröningen. Gick förbi Sillen & Makrillen där han jobba i vintras med att sätta upp glaspartierna. Han va mycket stolt fast man inte såg så mycket och där satt folk och åt. Ville inte störra. 
Åkte tillbaka till hotellet och fick med mig två glas som vi skålade in våra 2 år tillsammans. Sedan somna vi gott i varandras armar. Så mysigt och härligt att komma hemifrån. Att bara vara. 


På morgonen/förmiddagen vakna vi till liv vid 10 tiden och vi fick väl fart. Speciellt om vi skulle ha frukost som de har till 10.30. Blev en snabbis i duschen, på med kläder, på med skor och redo. Vilken frukost det blev: bulle, massa pålägg, gurka o tomat, fruktsallad med yoghurt, frukttallrik med ananas och melon och ett glas juice. Jag fick ner det mesta hehe. 
In på rummet igen och packa våra saker och tog bussen ner till Hbg city. Gick ut vid hamnen och titta på båtar. Satte oss vid pirren där vi såg när båtar kom och åkte därifrån. Mycket skönt och solen sken på oss med friska vindar. Hur mysigt som helst. Höll i handen hela tiden och bara njöt till 200 %. 
Tog tåget hem i lugn och ro. Så blev det en liten promenad i hand i hand. Väl hemma packa jag upp, Joke gick och la sig i sängen och jag gjorde honom sällskap när jag va färdig. Skulle inte ligga så länge för det va ju mega fint väder ute. Blev 1½ timme iaf hehe. 
Gick och handla på Oj, laga mat, ringde hem Hanna så vi åt tillsammans, skinkschnitzel med potatissallad och bearnaisesås. Sen stack tösen igen och vi körde igång en film, John Carter. Bra film och hunden är så ful så den är söt haha. 
Somna vi gott återigen liggandes på hans bröst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar