My Cat!

My Cat!

torsdag 12 juli 2012

Slarvemaja

Jaha, då är det torsdag kväll och snart har denna dagen också passerat. Lite konstigt väder bara men annars är det väl på topp skulle jag tro.
Blev väckt av min ena katt Mysan som kallade på mig 03.30 och jag var ju sådär lagom glad. Tog vattenflaskan och spraya på henne sen vart det tyst. Somnar om lika fort igen och vaknar av larmet, tänker bara: näääääääääää vill sova lite till. Så jag snozzar två gånger. Slängde mig i duschen och lät alla negativa känslor rinna av mig och ut i avloppet. Ren, fräsch och så mycket postivare =)


Fullt ös medvetslös på jobb. Har nog aldrig gjort så mycket på så kort tid som jag gjorde igår. Fy fan säger jag bara. Men det innebar ju också att jag hade mycket att packa idag. Blev inte mycket gjort idag men hinner nog göra några rätter imorgon direkt på morgonen så hinner det svalna.


Igår blev jag bara så jävla irriterad så det va inte sant och det satt fan i några timmar. På visa saker kan jag vara väldigt långsint på. Undrar bara hur en del människor är uppfostrade. Eller är det ren egosim??? Jag är en ganska hjälpsam person och gör så gott jag kan för att hjälpa till om och när jag kan men ibland blir det bara så jäkla fel. Man hjälps väl åt eller??? 


Tog bussen in till Helsingborg igår, 16.47 kom den ungefär, Skåne Expressen nr 10. Sitter på bussen i godan ro och lyssnar på radio, surfar runt på fejjan (facebook) och plötsligt är vi framme. Tar min jacka och går. Nästan framme vid Actic på södergatan så upptäcker jag att min plånbok är borta. Går igenom jackan flera gånger. Tittar på klockan och den visar 17.23. Bussen redan kört från Knutan 17.17 mot Markaryd. Fan också. Panik liksom.
Ringer Skånetrafiken och får prata med en kille som heter Kalle. Berättar läget och han skulle göra sitt bästa för att få tag på bussen/företaget osv. 
Efter ca 30 min så ringer jag igen, får prata med hans kollega men sa att han hör av sig när han har fått reda på något. Okej tänkte jag. Mitt sommarkort, pengarna, id-handling med mera med mera kostar pengar att göra nytt och bla bla bla snurrar i mitt huvud. 
Jag går till Knutan och går in på Skånetrafiken där och ber om hjälp. Jag fick bara ett nr till Bergkvara buss i Höganäs. Det va den servicen det ja. 
Ringer dit och dem har stängt, kul. Låter telefonrösten prata vidare och nämner någon jourtele så jag trycker på 1, får jag öppetiderna i örat igen. Ringer upp igen och trycker 2 denna gången. Blev jag kopplad till en kille, berättar läget och han skulle försöka göra allt han kunde för att hjälpa mig. Hade inte tillgång till dator med mera där han befann sig. 
Efter det samtalet ringer mobilen, hemligt nr. Svarar och det är Kalle från Skånetrafiken jag prata med från början. Han vill ha fler upplysningar som jag typ redan har sagt men tar det en gång till. Hoppa på bussen på Idrottsgatans busshållplats kl 16.47 i Åstorp. Framme ca 17.12 på Knutan där jag hoppar av. Satt typ 3 platser bak på vänster sida. Plånboken är svart och kännetecken.
Ber mig vänta...... och vänta...... och vänta.......
Har du varit i kontakt med Bergkvara buss? Ja, klart jag har. Det gäller min plånbok, värdesaker och hur jag kommer hem så givetvis har jag gjort allt i min makt för att få den tillbaka. Ja för killen jag prata med hade inte all info bla bla bla men i vilket fall som helst. VI HAR DIN PLÅNBOK bussen kommer in till Helsingborg 20.06. Jag jublar av glädje och håller tummar och tår att ALLT är kvar. 
Ska bara sitta och vänta 2 timmar men det är luuuuugnt. 
Ringer min sambo Joke som blir helt till sig och nervös. Ringer brorsan så han ev. är beredd på att köra mig hem. Gick till McDonalds och åt en HappyMeal, hade 50 kr löst i jackan som tur va. 
Pratar med Joke i mobilen för att få tiden att gå och sätter mig i väntsalen så jag kan se när bussarna kommer och när vi lägger på luren så kommer bussen. Jag flyger upp från bänken i väntsalen och går till busshållplatsen. Skiner som solen och frågar efter min plånbok. Ja just det sa han, den är här. Varsågod. Tar emot min längtansfulla plånbok, kollar..... pengar kvar.... busskort kvar.... ALLT E KVAR. Så jäkla glad jag blev. Länge sedan jag va så glad för något. Kändes riktigt nice. Kollade tåget och gick ett 20.17 och det hann jag med. Hemma vid 21. Vilken dag. Somna rätt fort kan jag säga efter vi hade legat och pratat en halvtimme eller något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar