My Cat!

My Cat!

måndag 30 juli 2012

Otur efter förlovningen

Vi har haft lite otur med lite saker och ting nu efter vi förlova oss.


Den ena datorn åkte i golvet och skärmen gick sönder, går att starta den men inget händer, spräckt skärm. Får se hur vi får tag på det som finns på hårddisken. 
Inte min nya, den gamla =) Men en dator mindre. 


Basselina har äntligen fått hjälp. Ringde i början på förra veckan men fick inte tag på Din Veterinär i Ödåkra, telefonsvarare sa att de va på semester så fick boka tid hos Djursjukhuset. Men som tur va så prata jag med Marita, min granne, som sa att hon talade med dem senast igår, tidigare i förra veckan då. Så jag ringde tisdag morgon och fick en tid. Avboka tiden hos Djursjukhuset som tur va. Kunde blivit en dyr kostnad. Men iaf, det va hennes analkörtlar som va igentäppta. Fick lugnande och veterinären tömde så gott det gick. Dofta ju inte hallonpaj direkt så man fick hålla för näsan. Fick antibiotika + recept i 10 dagar. Så nu hoppas vi att katterna ska må bra av varandra osv. Köpte även de där Feliway eller vad dem heter, man sätter dem i kontakten så sprids deras eget doftämne för att lugna. Annars skulle jag kontakt dem igen. Men kostnaden för allt han gjorde blev lite mer än 200 kr. Fick en chock. På djursjukhuset snacka dem om 1500 - 2000 kr. Eller så va veterinären snäll, vet inte vilket men jag är tacksam iaf. 


Jokes eltandborste har gått sönder men är fortfarande fungerande.


Vår HD - box från Tele2 är knas. Spelar inte in, fryser sig. Och massa massa mer men har fått en ny så ska bara koppla in den.


Annars har vi det bra och mår bra =)
På tal om det, mitt mående är fortfarande lite konstigt men inte så häftigt som förut. Inte lika luktkänslig, vad jag vet. Mår inte illa när jag äter osv. Så får se efter veckan vad som sker.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar