My Cat!

My Cat!

tisdag 10 juli 2012

Smått & Gott

Då går man på sommarschema nu på Oj:et =) Känns gött fast visa mornar vill jag inte alls gå till jobbet. Känns tungt och blä, vill bara sova vidare. Under tiden jag gör vid mig så släpper tankarna och känslan och säger till mig själv: 
- Nu kör vi järnet... hehe.


I förra veckan gjorde jag en ny rätt bland våra färdigrätter. 
* Rödspätta Med Hollandaisesås.
Gjorde etiketten med hihi... 
Är några kvar så får väl se om de hinner ta slut innan vi sänker priset. "Hoppas hoppas" =)

För ett par månader sedan så köpte jag en deal på groupon.se på Actic i Helsingborg. För en månad betala jag 99 kr som annars skulle kosta flera hundra.
Det tog slut och fick mail om att jag skulle höra av mig om jag ville fortsätta. Givetvis ville jag det och skicka iväg ett mail. Fick ett kanonerbjudande: gratis hela sommaren, gratis inträdesavgift och kraftigt sänkt månadsavgift bunden på 12 månader. Kanon, hur kan man säga nej???
Gick med instruktör och fick ett schema att gå efter: bygga upp ben och axel-partierna och kondition. Gick bra i början men sen så lata man till sig, hände lite saker här hemma. Men nu är jag back on track, hoppas jag. Va där idag och körde mer än vad jag hade tänkt mig. Det känns så himla gött efteråt.
Boka ny tid med instruktör, vill ändra på mitt schema, vill att något ska hända nu så man behåller sin motivation plus för min hälsa. Kan säga att jag mår inte så himla bra av att se ut som jag gör. Ser hemsk ut, finns andra som är värre jag vet, men jag ser mig själv i speglen varje dag. 


Tösen mår bra. Plockade jordgubbar vid midsommar, hennes första jobb hehe. 
Fyllt 13 år men va inte så många som kom pga olika situationer som jag fick reda på efteråt. Hade jag vetat hade jag åkt dit. Gjorde så ont att höra och kände hur ledsen och besviken jag själv hade varit. 
Ska åka med oss upp till Karlshamn den 21 juli, östersjöfestivalen och träffa tomten, en kompis. Va där för två somrar sedan så nu är det dags. Större än Hbgs festivalen anser jag. Rätta mig om jag har fel. 
Växer snart förbi mig =) 
Den lilla knubbiga tjejen har växt till sig och blivit jätte fin (love).


Sängen kallar..........







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar