My Cat!

My Cat!

onsdag 18 juli 2012

Fredagen den 13e Ingen Vanlig Dag

Den förväntade otursdagen som de flesta ser det som och aktar sig så noga för att inget dåligt ska hända, tappa saker eller välter ut något över hela golvet. Själv så har jag aldrig trott på det utan vänt på det så det är/blir min turdag istället. 
Och det gjorde vi rätt ordentligt må jag säga. Vi fira ju 2 år tillsammans jag och Joke. Men det är inte allt.
Vi tog in på Hotell som jag hade bokat in oss på, Scandic Nord blev det. Åt på restaurang Hbg´s Steakhouse som också öppnades just den 13/7. Köpte skumpa som vi skålade med på natten efter vår promenad i Norra Hamnen ut mot Gröningen. 
Vi förlova oss dessutom.
Det va lite pirrigt och vi somnade i varandras armar. 


Åt en härlig och stadig frukost efter 10. Checka ut vid 11.30 och åkte ner mot city. Hoppa av vid konserthuset och gick ut mot hamnen och satte oss där båtarna kör in/kör ut. Hur mysigt som helst. Satt där i solen hand i hand och bara njöt samtidigt som vi hörde rådhustorgets klockspel som gick Joke på nerverna hehe. Vet inte hur länge vi satt där men det va så härligt att bara vara och ta vara på tiden tillsammans som vi både två har saknat så mycket. 


Det som är slumpen är att när jag va runt i olika butiker för några månader sedan och höll ögonen öppna för en ring jag ev skulle falla för är den jag titta extra mycket på på Väla. Är det slumpen eller ödet???


Hur som helst, jag är överlycklig att vi tog det här steget tillsammans fast det är egentligen JAG som fråga honom. Annars hade nog inget hänt är jag rädd för. Varför vet jag inte men vi är lyckliga och alla bitarna börjar falla på plats, det är huvudsaken. Superlycklig......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar