My Cat!

My Cat!

onsdag 12 september 2012

Vad Händer Med Mig

För ca 2 månader sedan firade jag och sambon vår förlovning och saker och ting hände. 
Några veckor senare börjar jag må illa vid visa dofter när jag jobba på Oj i köket. Blev yr någon gång så jag fick luta mig tillbaka och tagga ner. Kunde inte äta så mycket för de tog stopp i magen/kroppen. Vilket i och för sig va bra men åt ju knappt. 
Mensen va några dagar sen och fick så in i helvetes ont i brösten. De blev skit stora och ömma satan i det. Kunde inte ta av mig bh:n på kvällen när jag skulle lägga mig, gjorde för ont. 

Nu denna månaden så har jag väl varit som vanligt, humöret de svänger lagom upp och ner som det brukar göra =)
Mensen 6 dagar sen och fick sån mega ont/svullna bröst igen några dagar innan blödningen kom igång. Likadant igen, kunde inte ta av mig bh:n för det gjorde för ont/obehagligt. 

Vad kan det vara?
Gravid? Testa förra månaden = negativt
Har köpt nytt men om jag inte är gravid, vad tusan är det då?
Får iaf vänta tills blödningen är slut (nån dag till). 

Får vända mig till vårdcentralen annars så får de luska vidare. Är ju fan inte skönt de här med brösten, väldigt obehagligt.

Plus, att jag skulle VETA om jag va gravid. Det är något man bara känner på sig. När jag blev gravid andra gången med Hannas pappa, då visste jag. När jag blev det med ett ex visste jag också. Och testen visade båda gångerna positivt. 
Här är något som inte stämmer.. 

Jag vet att man kan blöda även om man är gravid. Men har man kvar sitt humör som kan svänga? Menssmärtor? Känner sig deprimerad ibland? 
Bra frågor eller hur som jag gärna vill ha svar på...
What to do What to do.....

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det inte är nått allvarligt, inte för att skrämma dig, men min syrra hade stor blödning, där visa det sig att det va livmoders cancer.
    Vilket fall som helst ä det juh alltid bra att gå till läkaren när nått inte stämmer med ens kropp.
    Det kan vara havandeskaps förgiftning. så gå och kolla direkt..
    Mvh Sandra

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!
    Jag blöder inte hela tiden utan som en vanlig mens.
    Men jag ska vara vaksam och försiktig =)
    Tack!

    SvaraRadera