My Cat!

My Cat!

tisdag 6 september 2011

Passat min brorsdotter

Hejsan!
Idag har jag tagit hand om min brorsdotter, Elouise 3 år, för att avlasta min bror på sin semster.
Vi mötes i Hyllinge precis när jag hade handlat klart inne på Jula. Satte mina grejor i hans bil så jag slapp gå och bära på det. Tog en fika på Citygross caféet och sedan handla vi inne på Maxi.
När vi kom hem så åkte den nya filmen igång direkt, Pettsson o Findus. Sedan hjälpte hon mig att baka chokladkaka.
När Joke kom hem så skulle vi tävla till dörren. Hon halka på golvet och slog sig, men det gick över ganska snabbt när jag sa åt henne att visa Joke kakan vi gjort.
Började på maten, Chili Corn Carne med sallad. Mitt i maten kom brorsan o hans sambo. De åt också. Sedan blev det kaka =)
Kommer bli ändringar i receptet, vart för torr och för länge i ugnen. Och minus apelsinskal för Jokes skull.
Bättre lycka nästa gång.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar