My Cat!

My Cat!

tisdag 7 februari 2012

Otur

Precis varit långledig, kan man säga. 
Ledig om måndagarna och denna helgen jobba jag inte.
Jag såg fram emot att gå till jobbet och göra det bästa av dagen men så blev det inte. Oturligt nog fick jag ont i magen och kunde inte resa mig. Och sen började larmet ringa. Efter cirka 15-20 min kunde jag iaf resa mig upp och ta mig ut i köket och ta en tablett. La mig soffan och vilade. 


När klockan nästan var 6.30 ringde jag jobb och sa att jag inte kunde komma. Sedan bädda jag ner mig i soffan med katterna och somnade på två röda sekunder i fosterställning. 


Vaknade efter drygt 2 timmar och hade inte lika ont men jag var öm i magen och yrsel. Det snurrade så häftigt så jag fick lägga mig ner igen. Ringde vårdcentralen, skulle ta det lugnt och ha koll på vad jag åt för något och skriva upp det. Kunde vara något skit jag fått i mig, äggstockarna, kraftig mensvärk med mera. Listan är lång. MEN fick jag mer ont så skulle jag till läkare direkt, dag som natt. 


Jag har tagit det lugnt hela dagen. Magen har varit bra men inte till 100 %. Så jag hoppas verkligen det bara var något tillfälligt. 
Ovanpå allt detta så började jag känna av en migrän smyga sig på. Men där va jag snabb och tog en tablett som hindra den att bryta ut. Men det skulle inte förvåna mig om jag vaknar med en sprängande huvudvärk. Men jag håller tummarna.. Har inte råd att gå hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar