My Cat!

My Cat!

fredag 24 februari 2012

Sex/Skaffa Barn

Var ledig i måndags =)


Tisdags var jag i Malmö och fick en ansiktsbehandling på Gilda Skolan via groupon.se. Det var riktigt nice, speciellt massagen, rekommenderas starkt.


Onsdags var jag och min sambo på lasarettet, eller i en av byggnaderna, för ett samtal med läkaren och provtagning. Inte många som vet men Joke har Hepatit C, kronisk. Kan ta över ett år innan han är helt återställd med behandling och under tiden får man inte försöka skaffa barn. Så ska vi göra ett kärleksbarn tillsammans så får vi göra det NU! Och jag har ingen lust med att vänta. Vi har varit ihopa 1.5 år nu och vi lär inte gå ifrån varann. Vi är likadana och lika knäppa så vi stortrivs med varann. Och det är en minimal risk att jag smittas, smittas ju via blodet och jag har testat mig och jag är frisk som en nötkärna. Så nu ska bara sexlusten vara där med, det är ett annat problem vi har haft lääääänge.
Förra året hade vi sex 2 gånger =( Joke sa hela tiden, det ordnar sig, det löser sig, det kommer snart hända saker. MEN ingen förändring. Och jag har inte mått helt 100 % bra i vårt förhållande men jag älskar honom och vill inte göra slut pga det utan att ta reda på vad det beror på och om vi kan göra något. Förra veckan när jag var hemma i 3 dagar så insåg jag att jag var olycklig. Ingen trevlig känsla alls. Så när Joke kom hem så prata vi. Men Joke läste bipacksedlen på sina tabletter och där stod det en hel del till varför han har mått som han gjort, nästan svimmat på jobb, ont i magen med mera. Det är biverkningar på Antabusen. Dem tar man när man har problem med alkoholen/missbruk/sjukdom. Så dem har han slutat med och blir bara bättre och bättre =) Inte lika trött, magen är bättre och sexlusten borde vara tillbaka snart (hoppas jag). Så det går framåt minst sagt. 
Jag bara längtar tills jag får säga att jag är gravid med vårt kärleksbarn.. Velat ha barn så länge nu men har inte funnit den Rätte men nu e han här, äntligen =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar