My Cat!

My Cat!

lördag 25 februari 2012

Inte nu igen

Tjabba läget??
Var uppe 5.45 idag, stack till jobb 6.40 och satte igång med en gång, fullt ös liksom. Gör ju semlor nu med på morgonen.


Det som är illa är att jag har fått ont i halsen =( Skit tråkigt. Börja häromdagen lite smått och nu är det värre plus hosta emellanåt. 
För en tid sedan hade jag mycket halsfluss, som mest hade jag det 4 gånger på ett år. Efter speciallist besök så avtog det till 1 gång om året. Och nu när jag träffa Joke för 1.5 år sedan så har jag inte fått det (knack knack ta i trä) men har jag otur nu så är det tillbaka.


Men det roligaste är att alla andra får vara sjuka på jobb men inte JAG. Det är det enda dem ser, min frånvaro. Men inte allt slit eller hur jag har jobbat i sommaren, jobba jag många helger (lördagar). Blev många veckor man jobba 6 dagar av 7 eller när en tjej vart sjukskriven i 5 veckor och jobba alla helger utom en. Konstigt man höll på att gå in i väggen.


Ska ringa vårdcentralen på måndag om det inte släpper och be om en tid. Sen ska jag få läkaren att skriva något som säger att jag är sjuk och inte får jobba om det nu är halsfluss. Smittorisk. Antibiotika i minst 3 dagar innan man får återgå till jobb. Är livsmedel jag håller på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar