My Cat!

My Cat!

torsdag 9 februari 2012

Värre

Jag som inte trodde det kunde bli värre. Men jo, precis allt kan ändras när du minst anar det. Varje dag, varje timme och varje sekund kan ditt liv ändras. Hur man mår styrs av hur man känner sig. Jag påverkas av alla runt omkring mig. 
Händer det något så klart man blir ledsen och kanske arg beroende på vad som har hänt, eller hur? Är det goda nyheter så blir jag glad för deras skull. Men, när det handlar om en själv så vet man inte riktigt hur man ska hantera det. Först blir jag arg sedan väldigt besviken och när jag väl kommer till insikt om saker ting blir jag väldigt ledsen. 


Vad jag vet så kan alla bli sjuka. Vi kallas inte människor för ingenting, eller? Vi är inga robotar med åtta armar som aldrig blir trött, hungrig eller behöver sova. Men är det så det ska vara kan man lika gärna försvinna från denna planet. Då är det inte planeten Tellus vi befinner oss på. 


Men varför ska det snackas en himla massa om man inte vet vad som pågår i en persons liv. Det kan vara super känsliga ämnen, det tänker inte många på. Varför ska prata med andra, tisla och tasla. Gå till källan direkt och fråga för fan. Jag hatar sånt, att det ska snackas och man får höra det från andra. Så jäkla dåligt alltså. Är man så rädd för att fråga någon vad som pågår? 


Jag vet bara att när jag fick reda på detta så blev jag väldigt arg, besviken och framför allt ledsen. Sedan så va det något annat som slog mig: skrev på min status på FB om hur jag mådde igår. INGEN från min arbetsplats skrev något förutom en, min granne. 


Den här boken har slutat med att berätta sin historia. 

1 kommentar:

  1. skitsnack på jobbet? =( .. Sånt e aldrig kul... Man vill gå dit o ha trevligt och inte titta snett på kolleger..

    SvaraRadera