My Cat!

My Cat!

tisdag 10 april 2012

Påsken

Fick jobba i torsdags =) Började tidigare, dels för att hinna med att göra visa saker innan de andra börja med sina grejor och för att jag skulle iväg. Har nog aldrig varit så stressad under en hel dag och sprungit så mycket fram och tillbaka, hit och dit. Va helt slut när jag kom hem. Plus att någon har snott mina tofflor, eller tagit dem. Kul... 


Sedan stack jag och tog tåget mot Bjuv där jag skulle med bussen till Ekeby. Men innan dess inom Netto och köpte tamponger, kön va lång och jag fråga om de inte kunde öppna en kassa till. Kom en tjej och fråga om någon ville betala med kort och innan jag hann reagera så kom en gubbe före mig. Fråga snällt om jag fick gå före men NÄ de fick jag inte. Jävla gubbfan. Inte du som ska hinna med en buss eller hur sa jag. Skit sur var jag. 


Steffi hämta mig på busshållplatsen i Ekeby, handla fika och körde hem till dem. Hälsa på deras två hundar och deras goa dotter. Satte mig vid bordet och vi diskutera fram och tillbaka hur vi ska gå till väga ang Hanna. Tuff period nu, ljuger som tusan utan anledning. 
När Hanna kom hem så prata vi lite och hon fick skriva en lista på vad hon ska skärpa sig med och inte göra. Satte den på kylskåpet så hon kan se den varje dag. 


I fredags kom mamma en sväng och vi gick igenom lite saker. Sen på eftermiddagen kom brorsan med sin dotter. Efter ett tag stack jag och brorsan till Härliga Hem och hämta nytt soffbord + köksbord och stolar. Bra service, snabba och hjälpte oss även att packa i bilen. Hem och lasta av. Joke har ju fortfarande ont i ryggen så han fick inte bära så jag fick springa där upp och ner flera gånger. Men jag klagar inte, tycker om att röra på mig. Sen blev det pizza/kebabrulle. Så gott det va. Handla även lite på OJ. 
När Joke gick ut för att röka och göra dem sällskap till bilen passa jag på att fixa hans påskägg, stort ägg med massa salt/lakrits med mera i, tändare, nyckelring, Joakim skylt, chipspåse och ett kort. Han blev jätte glad.


I lördags kom brorsan och hans dotter igen för vår mamma skulle lämna påskägg men det ändra hon igen. Men de hade ingenting för sig ändå. Hans sambo jobba så hade inget att göra där hemma. 
Joke och brorsan satte ihop bordet + stolar. 


Söndag - Måndag har vi bara tagit de lugnt. Inte gjort så mycket. 

1 kommentar:

  1. det sker när det sker,,måste kännas naturligt för båda kram

    SvaraRadera