My Cat!

My Cat!

måndag 16 april 2012

Sovit I Koja

I lördags jobba man som vanligt =)
Så efter jobb blev det hem och städa, ingen vila här inte.

En väninna skulle komma hit plus att vi skulle passa Elouise, brorsan fick en spelning på Perrongen i Helsingborg och hans sambo skulle jobba. Hon har lärt sig något nytt varje gång man har henne. Och vi har roligt varje gång med =)

Det blev ugnsbakad fläskfilé med klyft potatis, brunsås och sallad. Blev så gott hihi.
Hanna och Elousie gjorde en koja i hennes rum.
Blev en runda på Oj med, D skulle handla och jag passade också på.
Var så grymt skönt ute så jag gick upp med grejorna och gick till busshållplatsen och höll D sällskap. Blev mycket snack och skratt, mycket trevligt =)
När vi kom hem gjorde Hanna dippa, jag tände ljus på vårt nya soffbord och Elouise sa:
- Va mysigt, med alla tända ljus.
Hehe, så go hon är.

Blev kojan för barnen vid 21.30 och de sov gott. De fick ett täcke fullt med hästar på som Elouise fick när hon var ledsen en gång och det hjälpte henne, drömde inte osv. Så det känner hon sig trygg med. 
Vi förberedde soffan med lakan ifall lilltösen skulle komma och vara ledsen men det hände aldrig. Så det va ju skönt. 

Joke vakna 6.45 och hörde Elouise i köket, va nog hungrig hehe. Efter ungefär en timme vakna jag och hörde dem prata så jag gick upp. Sen åt vi frukost och titta på tv. 
Jag va fortfarande trött så jag la mig i soffan med Elouise på andra sidan, Joke gick och la sig i sängen för att vila ryggen/sova. 
Sedan kom Hanna också och vi tittade på Robotar.
Efter det gick vi och handla, skulle ju göra mat och baka. Till middag blev det lasagnette med sallad och till efterrätt blev det äpplekaka med vaniljsås lagom till hennes pappa kom. 

Jag och Joke tog en promenad till byn, ladda hans busskort och gick en runda. När vi kom hem hade brorsan kört Hanna hem och det var lugn och ro igen. Joke tatuera sig och jag satt vid datorn och fixade. 
Blev duschen innan läggdags.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar