My Cat!

My Cat!

tisdag 13 mars 2012

Doktorn

Hej hej...
Jag vart lite orolig för det här som har hänt i helgen. Tryck ovanför bröstet, andningen med mera. Så jag ringde och fick en tid till doktorn idag.


De tog EKG, fick blåsa i ett rör, kolla syresättningen, snabbsänka och lyssna på hjärta/lungor och de fann inga konstigheter. 
Men jag skulle vara uppmärksam på om det händer igen, hur/var/när. 
Hur länge det håller i sig osv. De misstänkte panik/panikångest men hur och varför då? Ja ja de kan gissa och ha sig men jag kan säga att det är det inte. Det kommer inte bara sådär från ingenstans. 


Haft panikångest en gång och då kändes det som om jag hade ett par händer runt halsen som kramade åt, fick ingen luft och hjärtklappning som började sakta sakta men som öka och öka. Strupen va trång och svårt för att andas. Men Joke hjälpte mig ur den =) Men det är 6 mån sedan.


Det är också svårt att förklara hur det känns när det väl händer och komma ihåg allt efteråt. Dem är ju inte där när det händer och de är definitivt inte "jag" just då heller. Men varför gissa och sätta igång en annans tankar med mera. Nä sånt trams vill jag inte veta av.


Nu blir det sängen iaf. Krama mina kuddar. Jobb imorgon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar