My Cat!

My Cat!

torsdag 22 mars 2012

Pain

Jag säger bara fy fan vad vi kvinnor får stå ut med smärta. 


Idag vakna jag exakt 8.05 och gick på toa, gav katterna lite mat, öppna dörren till vardagsrummet och öppnade balkongdörren så de kunde gå ut och kolla läget. Sen gick jag och la mig igen men då hög det bara till i sidan på mig och en stor smärta spred sig i hela magen. Tog mig ut i köket och slängde i mig två panodil direkt och gick tillbaka till sovrummet. 
La mig på knä i sängen och huvudet bland kuddarna och gungade fram och tillbaka ihop om att det skulle lugna och släppa MEN det gjorde det inte. Men jag fortsatte att gunga, vågade inte sluta ifall det skulle bli värre. 
Åter till toan och tvätta av mig med kallt vatten och hämta nya krafter. Sen hög det till igen och fick krypa tillbaka till sängen. Upp och la mig och kröp ihop i fosterställning. Sedan vet jag inte så mycket mer. 
Vaknade lite efter 10 och helt öm i hela magen. 
Menssmärtor/ägglossning e aldrig kul och det gör så ont att det inte går att beskriva. Du får så ont att du knappt kan gå och tårarna tränger fram. 


Att det inte finns tabletter som tar denna smärta direkt när den kommer. Att det ska behöva ta så lång tid att stå ut innan smärtan släpper att man deckar av utmattning. 


Men detta är bara början, det kommer fler gånger och jag kommer vara mer förbered nästa gång. 

1 kommentar: